Publicat pe Lasă un comentariu

Dans sportiv: Ce nu stiai despre ingrijirea picioarelor

dans sportiv

In dans sportiv dansatoarele sunt cunoscute pentru picioarele lor atat de atragatoare. Daca activezi in zona asta deja stii ca acestea sunt cele mai de pret comori ale tale. Le indoi, le intinzi, le presezi, le piruetezi, sari pe ele cateodata ore intregi intr-o zi. Insa le acorzi toata atentia de care au nevoie? Nu e nici o mirare ca cele mai mari campioane ale lumii ridica ingrijirea propriilor picioare la rang de arta. Asa cum un muzician are grija ca instrumentele cu care lucreaza sa fie intr-o forma buna, tot asa si dansatorii trebuie sa acorde atentie maxima sanatatii picioarelor.

Aceste sfaturi te ajuta, ca dansator sportiv, sa ai mereu picioare super fericite.

  1. Taie unghiile scurte si drepte. Mai ales unghia degetului mare trebuie sa fie dreapta. Unghiile curbate sau prea lungi devin incarnate in timp. Un aspect curat, simplu, drept este tot ceea ce ai nevoie.
  2. Nu folosi oja pentru unghii. Oja acopera eventuale probleme ale unghiilor si nu poti vedea in timp util cat de grava poate fi problema. Acest lucru se recomanda in dansul sportiv. Nu inseamna ca trebuie sa iti arunci toate lacurile de unghii. Rezerva-le pentru alte evenimente si iesiri.
  3. Nu purta mereu aceeasi pereche de pantofi de dans. Daca este posibil iti recomandam sa ai cel putin 2 perechi de pantofi, sa le poti alterna. Ideea este sa nu porti aceeasi pereche 2 zile consecutiv. De ce? Pentru ca pantoful sa se usuce suficient de bine astfel incat bacteriile si ciupercile sa nu isi faca cuib acolo.
  4. Hidrateaza-ti picioarele. Foloseste o crema puternic hidratanta pentru picioare in fiecare zi. Maseaza bine zonele predispuse la bataturi, calusuri si basici. Fa acest lucru zilnic inainte de culcare si eventual dormi cu sosete de bumbac pentru ca hidratarea pielii sa fie maxima.
  5. Orienteaza-te spre pantofi de dans cu talpa ce ofera protectie pentru degete. In acest fel degetele vor fi protejate atunci cand punctezi sau executi miscari complexe.
  6. Ti-ai ranit picioarele sau degetele in timpul dansului? Inveleste de indata zona respectiva in pansamente sterile pentru a minimiza infectia. Daca vezi ca durerea persistenta, ia o pauza 2-3 zile de la antrenamentele de dans pentru a te reface corespunzator. Poate ajuta aplicarea unui gel special in acele zone. Pentru cele mai bune recomandari sfatuieste-te cu un medic ortoped.
  7. Pantoful de dans trebuie sa se potriveasca. Cred ca importanta pantofului de dans nu este suficient de bine accentuata in multe sali de dans din Romania. Pantofii de dans trebuie sa ti se potriveasca manusa ca sa nu iti imbolnavesti picioarele si genunchii! Asta inseamna ca piciorul nu are voie sa alunece in fata, lateral sau la intindere sa ramana un spatiu gol intre picior si calapod. Pantofii de dans nepotriviti iti vor cauza o serie de probleme precum: deformarea degetelor, unghii incarnate, bataturi, basici, deformarea soldurilor, dureri genunchi, glezne, inflamare articulatii etc.
  8. Probleme persistente ale picioarelor. Daca durerile si disconfortul persista atunci trebuie sa vizitezi rapid un medic ortoped. O problema oricat de mica se poate transforma intr-una mare daca nu se intervine in timp util cu tratamentul adecvat.

Ce sa ai mereu in geanta cand mergi la antrenamentele de dans sportiv 

Pe langa ceea ce porti mereu cu tine, ai nevoie sa pui in geanta si un mini set de „interventie”:

  • Unghiera pentru unghii
  • Benzi medicinale
  • Banda tape pentru sportivi
  • Plasturi
  • Foarfece
  • Minge pentru masajul piciorului

Acestea fiind spuse, iti urez cat mai multa ingrijire si cat mai putine incidente in dans sportiv. 🙂

 

Ne gasesti pe facebook MIMI Dance Shop 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *